Game on film review

Game on film review

De Nederlandse filmindustrie betreedt een nieuwe dimensie met de aankondiging van de langverwachte film “Game On”. Een actiekomedie die zich afspeelt in de wereld van gaming, belooft Game On een verfrissende kijk te bieden op het genre. Met een sterrencast bestaande uit bekende namen zoals Gio Latooy, Marouane Meftah en Britt Scholte, belooft de film een meeslepend avontuur te worden dat vooral het jeugdige publiek zeer zal aanspreken.

Game on

In de wereld van Game On volgen we het verhaal van Issam, gespeeld door Marouane Meftah, een jongen wiens ultieme droom het is om een professionele gamer te worden. Echter, wanneer zijn schoolprestaties weer tegenvallen, neemt zijn moeder drastische maatregelen door zijn computer bij het grofvuil te zetten. Dit markeert het begin van een onverwacht avontuur, want op datzelfde moment wordt de echte wereld bedreigd door kwaadaardige kunstmatige intelligentie.

Wanneer een gamehal wordt overgenomen en de gamewereld begint te versmelten met de echte wereld, staat Issam voor de uitdaging van zijn leven. Hij wordt gerekruteerd door de BIVD (Bovennatuurlijke Inlichtingen- en Veiligheidsdienst) en moet samen met de top 8 beste gamers van Nederland, inclusief zijn idool Ripvis (gespeeld door Gio), de strijd aangaan om de AI te verslaan. Dit betekent het doorlopen van drie reallife game levels zoals The Floor is Lava en een Race. Een taak die Issam en zijn medegamers tot het uiterste zal drijven.

Cast en Crew

De film “Game On” wordt gekenmerkt door een getalenteerde cast en ervaren crew. Naast Marouane Meftah en Gio Latooy, schitteren ook acteurs als Bardo Ellens, Britt Scholte, Vincent Visser, Nick Golterman, Nienke Plas en Maurits Delchot in de film.

Het is maar goed dat Marouane Meftah de hoofdrol heeft gekregen, want hij is een van de weinige die daadwerkelijk laat zien dat hij kan acteren en draagt daardoor een groot deel van de film. De rest lijkt voornamelijk gekozen vanwege hun bekendheid en achterban.

De regie van “Game On” is in handen van Roy Poortmans, bekend van zijn werk aan “De Familie Slim”, en het scenario is geschreven door Paul de Vrijer, die eerder betrokken was bij “Misfit: The Series” en “De slet van 6VWO”. De film wordt geproduceerd door Gates Pictures in samenwerking met Splendid Film, en de distributie wordt verzorgd door Splendid Film.

X-CUBE Ervaring

Voor de echte fans is er zelfs de mogelijkheid om de persoonlijke X-CUBE ervaring te beleven, zoals te zien in de film, in geselecteerde locaties zoals Pathé Zwolle, Schiedam en Nijmegen, evenals het Hollywood Event Center in Rotterdam, dat ook dienstdoet als de hoofdlocatie in de film. De kinderen gaven na afloop aan dat ze daar nu ook graag zelf een keer heen willen gaan. Ergens voelt de film als een grote reclame film hiervoor.

Wat wij er van vonden?

Game on film review - Mamaliefde.nl

De kinderen zijn in ieder geval enthousiast; zij kunnen zich helemaal inleven in het hoofdkarakter en willen het liefste later ook professioneel gamer worden. Nu wonen we zelf vlakbij Rotterdam, dus ze herkennen een deel van de filmlocaties waardoor het gelijk een stuk ‘echter’ voelt voor ze. Een deel van de cast herkennen ze van youtube of andere series. Alleen al het feit dat zij een rol in de film spelen vinden ze natuurlijk fantastisch. Hun grote favoriet was toch wel de rol van Kaasmaster, die verantwoordelijk is voor de grappige noot in de film.

Zelf was ik blij dat de kinderen enthousiast waren over de film, dat is tenslotte de reden waarom we gaan. Zelf had ik hem niet zo nodig hoeven zien, op sommige momenten viel het simpele verhaal of het slechte acteerwerk echt wel op. Zo was er een scene waarin je gewoon ziet dat iemand de tekst kwijt is en net niet ingefluisterd wordt wat er gezegd moest worden. Dit had dus ook scherper ge-edit kunnen worden. Ik krijg een beetje het gevoel alsof er na jaren wachen vanwege corona alles met spoed gedaan moest worden. Hier en daar zitten er ook tegenstrijdigheden in de film; zo wordt er aangegeven dat iedereen en zijn moeder dood zou gaan, maar als er holografische draken en voertuigen door de lucht vliegen lijkt niemand behalve de hoofdrolspelers ze te zien.

Met een speelduur van 85 minuten en een kijkwijzer voor alle leeftijden, is de film geschikt voor kinderen en ideaal om bijvoorbeeld in de voorjaarsvakantie te gaan bekijken.

Kortom, “Game On” belooft een spannend avontuur te worden dat gamers en filmliefhebbers van alle leeftijden zal aanspreken. Met een boeiend verhaal, een getalenteerde cast en indrukwekkende visuele effecten, staat de film klaar om een nieuwe mijlpaal te zetten in de Nederlandse filmgeschiedenis. Dus, bereid je voor om de wereld van gaming op een geheel nieuwe manier te ervaren met “Game On”!