Brandweerman Sam en het Ufo-alarm film recensie

Vanaf 26 juli gaat het avontuur van Brandweerman Sam verder in de bioscoop. Er is al eerder een film van hem verschenen en hij is natuurlijk enorm populair vanwege de tv-serie die wordt uitgezonden door Telekids. Deze zomer beleeft hij weer een nieuw avontuur in ‘Ufo Alarm!’. Dit is ook de eerste ‘Brandweerman Sam’-film die in de bioscoop te zien zal zijn. Ideaal dus voor een bezoekje met jonge kinderen, bijvoorbeeld tijdens een peuterbioscoop. Is je kind groot fan dan is een bezoek aan Mattel Play ook een aanrader..

Brandweerman Sam; Het verhaal

Op een dag denkt Norbert Puk dat hij een vliegende schotel heeft gezien. Al gauw loopt iedereen in Piekepolder om zich heen te kijken of ze ergens Ufo’s zien rondvliegen. Iedereen is in de ban van de buitenaardse wezens en er is zelfs een heuse tv-ploeg in het stadje neergestreken. Als Norbert met een groepje op zoek gaat naar de Ufo’s, loopt dat slecht af: Sara valt in een ravijn en breekt haar arm. Sam zit op dat moment net een geheimzinnig wezen op de hielen, misschien wel een Marsmannetje. Maar als hij de kinderen hoort roepen, staakt hij de achtervolging en gaat hij naar het ravijn om Norbert en zijn groep te redden. Als iedereen weer veilig thuis is, onderzoekt Norbert een stukje van een buitenaards apparaat dat hij heeft gevonden. Intussen komt Sam overal verdachte aanwijzingen tegen. Allebei komen ze tot de conclusie dat er heel rare dingen gaande zijn…

Brandweerman Sam en het Ufo-alarm film recensie - Reisliefde

Wat vinden ze er van

De kinderen vinden Brandweerman Sam heel leuk om te kijken; het is natuurlijk heel intrigerend een brandweerman. Dat is toch een soort van superheld voor ze, die dingen kan waar zij tegen opkijken. In deze film maken ze op een laagdrempelige wijze kennis met ufo’s en aliëns. Niet dat het eng wordt, maar ze leren wel een heel nieuwe ‘wereld’ kennen. Nu waren ze al fan van Star Wars, maar ufo’s zijn nieuw voor ze. En dat spreekt ze wel heel erg aan. Zonder dat het heel erg eng of spannend is, het is echt een familiefilm om naar te kijken. Natuurlijk mag een mooie boodschap met een wijze les ook niet ontbreken Want niets is wat het lijkt.

De film duurt ongeveer een uur, dat is precies lang genoeg voor een compleet verhaal maar niet te lang dat ze de concentratie verliezen.