Prinsessia theatershow Droomtroon

Prinsessia theatershow Droomtroon

Wat een geluk, via Mamaliefde mocht ik woensdag samen met mijn zoontje naar de première van Prinsessia bij Plopsa Indoor Coevorden. Mijn zoontje vindt Prinsessia al leuk om op de tv te kijken, maar nu mochten we naar de première van de theatershow Droomtroon. Natuurlijk is het altijd even spannend om met een kind naar het theater te gaan. Dit was pas de tweede keer dat we naar een theatervoorstelling gingen dus ik zat wel met een paar vragen. Zou hij wel stil blijven zitten? En zou hij de voorstelling wel echt leuk vinden?

Toen ik het hem vertelde dat hij er heen mocht was hij meteen helemaal enthousiast. Alle kinderen mochten verkleed gaan als prins of prinses. Helaas hebben we dit niet in onze collectie van verkleedkleding. We hebben alleen een ridderkostuum en brandweermanpak. Dus is hij in gewone kleding naar het theater gegaan. Er liepen daar heel veel kleine prinsesjes rond en ook een paar prinsjes. Mijn zoontje kon niet wachten om de zaal in te gaan. Hij wilde naar Prinsessia toe. Eenmaal in de zaal vond hij het toch wel een beetje spannend. De show opende met het bekende nummer Prinsessia. Pas na drie nummers viel de spanning van hem af en ging hij lekker meedoen met de show.

Verhaal

Het verhaal gaat over een droomtroon. Als je in de droomtroon gaat zitten komen je allermooiste dromen uit. Basiel (James Cooke) zijn allermooiste droom is dat hij een beroemde choreograaf is. Natuurlijk moet ook de zaal eraan geloven. Iedereen moet van zijn stoelen af en mee dansen. Prinses Roos (Désirée Viola) haar allermooiste droom is een bal met mooie baljurk. Haar droom eindigt helaas in een nachtmerrie. Prinses Iris (Helle Vanderheyden) droomt over een sprookjesbos, Prinses Linde (Tanja de Raad) droomt over schoonmaken en helpen. Prinses Madelief (Sylvia Boone) en Prinses Violet (Fauve Geerling) belanden per ongeluk samen op de droomtroon. Zij dromen samen over een Superprinsessenwedstrijd waarbij de winnares een kikker tot prins mag kussen. Elke droom van de prinsesjes wordt verstoort door Basiel. Hierdoor worden de prinsesjes boos op Basiel als ze wakker worden. Maar gelukkig komt op het einde alles weer goed. Nieuwsgierig hoe? Dat moet je in het theater zien.

Interactie met publiek

Er komen veel bekende nummers langs. Zoals Ik wil Helpen, SOS Prinses en Superprinses. Er zijn ook nieuwe liedjes geschreven voor Prinsessia door Gert Verhulst, Miguel Wiels, Alain Vande Putte en Peter Gillis. De kinderen mogen natuurlijk gezellig mee dansen. Uiteindelijk hoefde mijn zoontje dus helemaal niet stil te zitten. En ook niet de gehele voorstelling stil te zijn. Regelmatig vroegen de prinsesjes of Basiel iets waar de kinderen (en natuurlijk ook de ouders) op moesten antwoorden.

Aan het einde van de show werd er een meisje uit het publiek gekozen die op de droomtroon mocht gaan zitten. Haar droom is dus zeker uitgekomen. Ze kreeg een mooie jurk aan en mocht de prinsesjes allemaal een knuffel geven. Na de show mocht iedereen met de prinsessen op de foto. Er stond al heel snel een lange rij met kleine prinsesjes te wachten totdat ze op de foto mochten met de prinses van Prinsessia.

Algemene informatie

Prinsessia Theatershow Droomtroon - Mamaliefde.nl

Prinsessia Droomtroon is een heel leuke show met veel liedjes, dans en interactie met het publiek. Het is een show met spannende elementen erin maar niet te spannend voor kleine kinderen. Mijn zoontje heeft misschien het verhaal niet helemaal meegekregen dat de prinsesjes alles maar hebben gedroomd. Hij vond dat Basiel toch wel stout was geweest om zomaar een jurk kapot te knippen. Maar om mijn zoontjes woorden te gebruiken “Prinsessia was heel gaaf”. Deze voorstelling duurt ruim een uur zonder pauze. Deze voorstelling is nog tot en met 5 juni 2016 te zien in maar liefst 35 theaters verspreid over heel Nederland.

Laatste berichten van Linda van Aken (alles zien)