Twee kleine kleutertjes musical met Monique Smit

Afgelopen zondag was het zover, de première van Twee Kleine Kleutertjes met Monique Smit.  Ik was graag zelf naar de première geweest. De afgelopen en komende tijd is het echter erg druk, kunnen we iedere week wel naar een voorstelling dus was ik erg blij dat Barbara in mijn plaats kon gaan.

In de ogen van kleuterlief was het ‘eindelijk’ zover: we gingen naar de Première van Twee Kleine Kleutertjes met Monique Smit. Na het geweldige succes van de cd, die ze samen met haar broer Jan Smit heeft gemaakt en bijbehorende boek, ging zondag de voorstelling Twee kleine kleuters in Première in het Gooiland theater te Hilversum en wij mochten daar namens Mamaliefde bij zijn, wat een feest!

Premiere recensie twee kleine kleutertjes Monique Smit - Mamaliefde

Op de rode loper!

We komen daar aan bij het theater en de rode loper ligt voor de deur. Bekende fotografen zijn present, die wachten natuurlijk op de familie Smit en andere bekende Nederlanders. Dochterlief en nichtje willen wel even plaatsnemen bovenaan de trap en voor de foto wordt de poster door een medewerker even achter ze neergezet. Eenmaal binnen krijgen we de kaartjes en muntjes om wat te drinken.

Zodra we een zitje vinden, blijft mijn schoonzus bij de dametjes en haal ik iets te drinken. Daarna willen ze wel even op de foto. Ze hebben er duidelijk heel veel zin in! Na een toiletronde, springen de dametjes zenuwachtig rond voor de ingang van de zaal. Het is toch wel een hele happening voor ze. De zaal is erg overzichtelijk en we zitten best vooraan op rij 7 aan de zijkant, wat als voordeel heeft dat we weg kunnen indien nodig.

Jan Smit poseert met de dametjes

Eenmaal binnen zie ik ineens Jan Smit en na een lichte aarzeling stap ik erop af, zeker als ik hem heb zien poseren met andere fans. Mam is groot fan van Jan Smit, dus wat is er leuker dan een foto van hem en de kleindochters voor haar. Het is gelukt een foto te nemen, helaas heb ik geen super camera bij me om kwaliteitsfoto’s te kunnen schieten, maar de gevoelswaarde van de foto is uiteraard super! Oma zal verheugd zijn als ze de foto krijgt!

Dubbel platina

Als het programma begint worden eerst Monique en Jan Smit in het zonnetje gezet. Ze hebben namelijk dubbel platina gekregen voor hun cd Twee kleine kleutertjes en worden hiervoor door Edsilia Rombley toegesproken en ruimschoots door de Nederlandse pers op de foto gezet.

De voorstelling Twee kleine kleutertjes

Daarna is het tijd voor de voorstelling zelf. Vanaf het begin zitten de dametjes te genieten. De voorstelling begint meteen met het populaire lied ‘Aardappels met chocola, boontjes met vanillevla!’Het verhaal is lekker eenvoudig en perfect te volgen voor peuters en kleuters: de doelgroep. De kleuters besluiten hun eigen knuffels te verrassen. De knuffels worden in de waan gelaten, dat de kleuters zonder hen naar opa en oma zijn gegaan, dit vinden ze maar moeilijk te bevatten. Maar Prinses Monique helpt hun een tekst te lezen, waar vragen op stonden van de kleuters die de knuffels een verrassing zouden brengen. Deze vragen werden aan de hand van liedjes van de CD Twee kleine kleutertjes en de hulp van de kinderen in de zaal met de nodige humor opgelost. De verrassing was uiteraard de kleuters zelf die uit het pak tevoorschijn kwamen. Iedereen weer helemaal gelukkig! Riana was echt mee aan het helpen met het oplossen van de vragen en nichtje zat zeer ingespannen het geheel in trans te volgen.

Daarna is het voor de dametjes duidelijk tijd om te gaan, ze zitten vol met indrukken. Ook zijn ze beiden niet helemaal fit en dochterlief wil dan ook niet wachten op het fotomoment met Monique Smit, wat ze in goede doen zeker wel zou hebben gewild.

Redactie Reis-liefde