K3 film Love cruise recensie

K3 film Love cruise recensie

Met enige regelmaat gaan we naar de bioscoop als er een nieuwe kinderfilm is. Aangezien er vrij veel films zijn, probeer ik hier een keuze in te maken. Toen ik echter hoorde dat K3 met een bioscoopfilm zou komen in de winter, kwam die vrij hoog op het lijstje. Die moesten we gaan zien. Toen we de uitnodiging kregen voor de première twijfelde ik ook geen moment.

Aangezien die in het Tuschinski-theater in Amsterdam zou zijn, ging ik alleen met dochterlief en mocht ze twee vriendinnetjes meenemen. Dat werd haar beste vriendinnetje van school en de dochter van Miriam die ook van Sinterklaas een K3-jurkje had gekregen en daar heel graag heen wilde gaan.

Première K3 Film

K3 film Love cruise recensie - Reisliefde

Vanwege de weersvoorspellingen waren we ruim op tijd vertrokken dus kwamen we ook lekker vroeg aan, maar goed ook want we konden toen zien hoe de dames van K3 buiten op de roze loper geïnterviewd werden. Zelf mochten we ook over de roze loper naar binnen en maakten natuurlijk even een foto 😉 We spotten ook Nicolette Kluijver en Tim Douwsma die ook een rol spelen in deze film. Bij binnenkomst stonden er al heerlijke etagières klaar met petit fours en was er de mogelijkheid om op de foto te gaan voor een green screen zodat die foto bewerkt kon worden. Toen ze even zaten voor wat drinken, kwam Fleur met haar dochters ook aan. Met zijn allen brachten we een bezoekje aan het toilet en zochten daarna een plekje uit in de zaal. Die was nog vrijwel leeg, dus gingen we lekker vooraan op de voorste rij zitten. Dan moet je misschien wel veel omhoog kijken, maar zit je ook lekker dicht bij het podium 😉 Zeker aan de rechterkant waar ook de trap is. Op alle stoelen lag er een zak met hartvormige paprikachips die echt superlekker was en voor de balans een flesje water. Toen de dames van K3 de zaal inkwamen, zaten een paar van de gelukkigste meisjes ter wereld in de rij naast me.

Love cruise; de film

Natuurlijk kwamen we vooral voor de film. Deze speelt zich af tijdens een cruise op de SS Rotterdam. Waar ze door kapitein Winston Post zijn uitgenodigd voor het slotconcert. En daar ook kennis maken met de strenge Nicolette als grote baas. Al snel blijkt toch niet alles helemaal te lopen zoals dat zou moeten.

Klaasje ontmoet een oude vriendin met wie ze erg ruzie had na een cheerleaderwedstrijd die zij verloor omdat ze per ongeluk opgesloten was en dus niet kon deelnemen, Marthe krijgt problemen omdat ze haar hond Muffin heeft meegesmokkeld en Hanne blijkt al jaren verliefd op Tim Douwsma maar durft dat niet te vertellen. Als klap op de vuurpijl blijkt de ketting van Marthe magisch te zijn en wordt de geest Elvin vrijgelaten als de parel in het water valt. Wat voor nog meer drama zorgt. Als dat maar goed gaat…

Recensie; wat vonden ze ervan?

De film is erg vlot opgebouwd, korte scènes met een fijn verhaal zodat het ook voor ouders leuk is om te kijken. Hij is niet eng, maar juist eerder grappig. De kinderen leven ook helemaal mee, met de gemene Elvin die stoute grapjes uithaalt, maar ook de verliefdheid van Hanne en Tim. Het leukste vonden ze echter de roze geest die op het einde een klein rolletje had. Natuurlijk wordt er ook veel gezongen in de film. Onderweg hadden we de cd al geluisterd, na het zien van de film krijgen de meeste liedjes opeens veel meer betekenis.

Zelf heb ik respect voor hoe de dames de hele film opgewekt blijven en lachen. Na het zien van deze film zou je niet zeggen dat ze pas twee jaar bezig zijn, het gaat ze erg natuurlijk af. Heel anders dan de eerste dvd met uitleg van de dansjes, die op een paar stukjes nog wat ongemakkelijk was. Erg knap hoe ze zo over verschillende talenten blijken te beschikken.

Mocht je de komende tijd op zoek zijn naar een leuk (en warm) uitstapje is dit absoluut een aanrader. Bijvoorbeeld morgen, als de leraren staken.

Ben jij ook van plan om naar deze film te gaan?