Opeens hoor je er iedereen over; Vero. Een nieuw social media netwerk. Vero is zelfs online voorpaginanieuws. ‘Uit het niets megapopulair’ (De Telegraaf) en ‘Instagram-alternatief bezwijkt onder stormloop’ (Bright.nl). Het sociale netwerk bestaat al een paar jaar, maar lijkt dus deze week door te breken dankzij aanbevelingen van een aantal celebs. Misschien is het eerste wat je nu denkt: help? Wat moet ik met nóg een netwerk? En waarom? Je hebt toch al Facebook en Instagram en Twitter? Die eerste twee zijn de grootste reden waarom deze app zo in populariteit groeit de afgelopen week. Ze hebben namelijk hun best gedaan om ‘af te kijken’ wat de sterke punten zijn van andere social media en waar kritiek op is. Sterker nog; een half miljoen volgers uit Amerika in 1 dag. Ook in Nederland wint de app snel aan populariteit. Want ondanks dat de app al sinds 2015 bestaat had tot vorige week vrijwel niemand er van gehoord. Met als gevolg dat de servers plat lagen en je er vrijwel niet tussen kwam. Daar wordt hard aan gewerkt en ondertussen gaat het een stuk beter. Wel is er ondertussen ook al heel veel om te doen. Want waar iedereen in het begin fan was en zo snel mogelijk lid wilde worden zijn er nu leden die hun account weer willen opzeggen. Maar wat is het nu precies en hoe werkt het?

Wat is Vero?

“Less social media, more social life” dat is het motto van Vero. Vero is een ‘nieuw’ social medium waarbij je elkaar kan volgen en bepaalde content met elkaar kan delen. Vero betekent waarheid en dat is ook de basis van dit medium; dat je hier jezelf kan zijn zonder dat je beïnvloed wordt door de makers. Op Vero kan je posts, foto’s, video’s, linkjes tot en met locaties, boeken of films delen en tippen met je volgers. Dit alles in een strak en clean uiterlijk zonder onnodige franje en waarbij je in een oogopslag ziet waar het over gaat.

Wat het uniek maakt is dat je verschillende groepen kan aanmaken; je hebt volgers, maar ook ‘aquintance’, ‘friends’ of best friends’. Op de website van Vero lees je dat de eerste miljoen gebruikers levenslang gratis gebruik mogen maken voor dit medium. De rest moet (vermoedelijk een laag bedrag) aan abonnementskosten betalen. Er werd gezegd dat eerste miljoen leden gratis waren maar dat blijkt publiciteitsstunt want op Twitter was al te lezen dat dat aanbod is uitgebreid. Dit zou echter ook het verdienmodel zijn, in plaats van de advertenties waardoor ze aangeven dat ze ook geen gebruik hoeven te maken van een algoritme maar alles chronologisch gedeeld wordt of via de zoekmachine gevonden kan worden.

De app is bedacht door de Libanese miljardair Ayman Hariri, zoon van de voormalige premier Rafik Hariri. Hariri ontwikkelde de app omdat hij problemen had met het privacybeleid van bestaande sociale netwerken. De miljardair is tegen advertenties op sociale media.

Waarom zou ik naar Vero gaan?

Vero voert een soort anti-Facebook-/ Instagramcampagne. Zelfs in hun eigen uitingen zie je dit terugkomen. Ze beloven een chronologische tijdlijn in plaats van een die bepaald wordt door een of andere algoritme. Met de huidige hoeveelheid van content is dat nog mogelijk. Persoonlijk vraag ik me af hoe lang dat blijft. Want zeker gezien de grote diversiteit aan soorten content zou het me niet verbazen dat dat binnen de kortste keren drama wordt. Toch is het vrij makkelijk om hier zelf de hand in te houden. Bijvoorbeeld door niet te veel profielen te gaan volgen of door bepaalde vormen van content of personen niet te laten weergeven in je tijdlijn maar alleen als je dat betreffende profiel volgt. Het lijkt voorlopig een app voor alle leeftijden, en niet zoals Snapchat alleen voor jonge mensen. Gezien hun anti-Facebookcampagne vraag ik me af of ze ooit daardoor overgenomen willen worden zoals Instagram nu ook van Facebook is.

Een tweede groot voordeel is dat er geen banners zijn en geen reclame. Je hebt al wel webshops die hier opzitten, maar nog geen echte bedrijfspagina’s etc.

Het fijne van een nieuw social medium is ook dat het een ‘frisse’ start is. Vooral voor social influencers is dit een ‘frisse start’ na het dramatische algoritme op Facebook en Instagram waardoor je bereik drastisch keldert en je volgers jouw posts niet meer zien. Je weet zeker dat anderen nog geen volgers hebben gekocht en dergelijke. Ook zijn er geen trucjes of bots om reacties te liken of op een andere manier vals te spelen. Iets wat bij Instagram regelmatig voorkomt. Nu is het de vraag of anderen ook ‘volgen’.

Tot slot; als de massa echt overstapt kan het toch wel fijn zijn om daar ook op te zitten. Niet dat je dat moet doen omdat iedereen het heeft. Maar het wordt dan wel leuker om daar ook aanwezig te zijn en je favorieten te volgen.

Hoe werkt Vero?

Op Vero kan je posts, foto’s, video’s, linkjes tot en met locaties, boeken of films delen met je volgers. Daarmee imiteert en combineert het de functionaliteiten van onder andere Instagram, Facebook, ibooks en foursquare. Als je je aanmeldt krijg je een zwart scherm met het logo van Vero. Vero heeft diverse tabbladen.

De tijdlijn / feed

Na het aanmelden kom je automatisch op de tijdlijn terecht, ook als je vanuit een ander tabblad op het logo van Vero klikt linksboven in het scherm, kom je op je feed terecht. Daar zie je de meest recent gedeelde content.

  • Als eerste zie je de profielfoto en gebruikersnaam van de persoon met daaronder welke variant content het is, vanuit welke ‘doelgroep’ jij het ziet en hoe lang de content al online is.
  • Die kan je liken door rechts in de hoek op het hartje te klikken dat dan lichtblauw wordt.
  • Reacties achterlaten kan door onderaan de post op het notitiebriefje te klikken en een reactie achter te laten.
  • Je kan ook zien hoeveel een reactie hebben achter gelaten of geliked, en doorklikken naar wie dat zijn.
  • Rechts onder de post zie je drie stippen met een submenu waarbij je kan kiezen om de content te delen op je eigen profiel of te rapporteren.

Onderaan deze feed staat er een plusje in een cirkel, via die knop kan je zelf content toevoegen aan je tijdlijn.

 

Vergrootglas / zoekmenu

Het eerste tabblad is de zoekfunctie. Als je daarop klikt krijg je een selectie zoals profielen die je kan volgen, populaire hashtags, producten die je via de app kan bestellen (en waar vast een commissie over gerekend wordt), uitgelichte gebruikers die ook allemaal een vinkje achter hun naam hebben zoals bij Instagram en een geverifieerd account hebben. Tot slot het kopje editor’s choice met bijvoorbeeld muziek maar ook profielen etc. Die zij onder de aandacht willen brengen.

Bovenaan vind je echter het zoekvenster. Als je hier gaat typen wijzigt het venster en kan je kiezen uit zoeken tussen people, hashtags, photos, videos, links, music, movies, tv, books en places. Als je bijvoorbeeld een tip zoekt in Barcelona omdat je daar op vakantie bent, kan je daarop zoeken en diverse tips bekijken. Zodra je iets intypt probeert hij met auto aanvullen dit aan te vullen, dit kan echter soms nogal haperen zodat het wat lastig zoeken is. Of als je de zoekresultaten hebt gekregen kan hij weer verspringen. Dan kan je het beter later nog een keer proberen.

 

Dashboard

Als je op het symbool klikt van een portret in een cirkel kom je in je eigen dashboard terecht. Daar vind je onder andere:

  • Helpfunctie waarbij je videotutorials vindt van frequently asked questions of je gebruik kan maken van Vero support.
  • Invite functie om je profiel te delen op andere social media, sms of e-mail om anderen uit te nodigen lid te worden en jou te volgen.
  • Je profielfoto; als je hierop klikt kan je die aanpassen. Je kan een nieuwe foto maken of een standaard profielfoto gebruiken. Hij wordt rond uitgesneden.
  • Je gebruikersnaam; standaard is dit je voornaam en achternaam, wil je dit aanpassen klik je onderaan op settings waar je diverse instellingen kan wijzigen.
  • De biografie. Je krijgt 160 karakters om een korte biografie op te stellen. Met zinnetjes, kernwoorden, emoticons wat je maar wil. Het is ook mogelijk om hierin een hyperlink te plaatsen naar je eigen website. Maak daar dus vooral gebruik van! Zorg dat de ander in een opslag ziet met wie hij / zij te maken heeft, bijvoorbeeld door de antwoorden te geven in het Nederlands of aan te geven dat je in Nederland woont. Onderaan de bio zie je staan ‘edit bio’ als je dit wil wijzigen.
  • Connections; het aantal connecties dat je hebt. Als je erop klikt krijg je een overzicht op alfabetische volgorde met zoekfunctie zoals je ook je adresboek hebt. Je kan daar ook eenvoudig de ‘status’ van de connectie wijzigen.
  • Following en followers; het aantal profielen dat je volgt, maar ook het aantal mensen dat jou volgt. Ook hier kan je weer op klikken om te zien wie dat zijn en eventueel je volgers terug te volgen.
  • My posts; een feed met je eigen posts zodat je kan zien hoe anderen jouw profiel zien als je er op klikt. Je kan kiezen voor een rastervorm of een feedvorm onder elkaar. Je hebt hier diverse tabbladen alles; of per soort content.
  • Requests; een overzicht van de openstaande en de uitstaande verzoeken. Als je een verzoek open hebt staan zie je daar ook een rode stip staan. Je kan kiezen voor accept of decline. Als je kiest voor decline blijft hij ‘open’ staan in het profiel, de ander krijgt daar dus geen melding van. Maar verdwijnt hij wel uit je overzicht.
  • Settings; tot slot kom je terecht bij de instellingen voor deze app. Onder andere of mensen je wel of niet mogen volgen of connectieverzoeken mogen versturen, of je 1 of meerdere avatars wil gebruiken voor de diverse doelgroepen, opties voor pushmeldingen wanneer wel en niet maar ook je profielnaam door op je profielnaam te klikken en daar vindt je je telefoonnummer, e-mail en gebruikersnaam.

Collections

Wil je voorkomen dat je eindeloos gaat scrollen in je tijdlijn. Via de collecties vind je snel een overzicht in rastervorm met alle foto’s, linkjes en dergelijke. Bij foto’s en video’s de naam van de persoon die het heeft gedeeld en bij andere vormen van content niet. Je kan hier op klikken om een photo te liken, maar ook bijvoorbeeld om muziek af te spelen (gratis 30 seconden) of kopen. Als je klikt op een bepaald boek of film, zie je een trailer, kan je hem ‘kopen’ en zie je wie dit heeft aanbevolen (dit kunnen er ook meer zijn) en waarom. Als je je verveelt en op zoek bent naar een leuke film moet je daar dus zijn ;-)

 

 

 

Notifications

Hier zie je een overzicht van alle meldingen, die kunnen heel divers zijn. Van nieuwe leden die zich hebben aangemeld en je ‘kent’ (geen idee hoe ze dat weten aangezien er geen adresboek gekoppeld is), een like of reactie die je hebt gekregen, content die je hebt gedeeld, een nieuwe volger of verzoek om een connectie te maken, bevestiging van een connectie als je zelf een verzoek hebt gedaan etc. Ook hier staat er een rode stip achter meldingen die nieuw zijn sinds je vorige bezoekje.

 

 

 

Chat

Tot slot zit er ook een chatfunctie op Vero, dit is echter alleen mogelijk met connecties en niet met volgers. Als je graag één-op-één contact wil hebben met een ander, zonder dat het openbaar wordt, is die functie erg handig. In het overzicht vind je alle gesprekken met andere gebruikers, met een profielfoto, het laatste berichtje en wanneer die is verzonden. Rechtsboven zie je een notitieblokje waarmee je een nieuwe chat kan beginnen. Je kan hier zoeken in je connecties en een of meerdere profielen selecteren voor een groepschat. Vervolgens kom je in een chatvenster terecht. Als je een reactie terugkrijgt zie je daar een rood stipje. Je kan deze chats niet verwijderen.

Content delen op Vero

Zoals je hierboven kan lezen kan je verschillende soorten van content delen op Vero.  Zo kan je foto’s, links en liedjes uploaden of films delen via themoviedb.org. Ook kun je links naar ibooks boeken delen of je locatie delen via Foursquare. Om dit te delen ga je via het logo naar het startvenster en de feed of via dashboard naar my posts waar je onderaan een groen rondje ziet met een kruisje daarin. Vervolgens krijg je een multiple choice vraag welke soort content je wilt delen:

Camera

Als je een foto of video wilt delen kan dit via camera. Je kan dan kiezen uit een afbeelding uit je bibliotheek die direct geladen wordt of door ‘live’ een nieuwe foto te maken. Als je een foto hebt gekozen kan je die voorzien van een tekst en de afbeelding bewerken. Je hebt verschillende filters of je kan hem manueel aanpassen. De foto’s hoef je niet bij te snijden maar kunnen gewoon liggend worden gedeeld.

Link

Als je de link al hebt opgeslagen herkent hij dat direct en vraagt hij of hij dat moet auto aanvullen. Vervolgens zoekt hij door de betreffende url naar afbeeldingen en kan je daar eentje uitkiezen om bij de post te delen. Geen gedoe dus met dat je maar één foto kan gebruiken. Ook verderop uit een artikel kan je een afbeelding kiezen. Zoals bijvoorbeeld de langwerpige afbeelding die je ook gebruikt voor Pinterest.

Music

Deze gaan in samenwerking met iTunes; je kan kiezen uit de tophits om je favoriet te delen of te zoeken in de database of jouw favoriet er tussen staat. Als je er op klikt hoor je een korte intro. Als je hem selecteert kan je kiezen voor ‘luistert naar’ of naar ‘aanrader’ of ‘geen aanrader’.

Movie / Tv

Heb je een favoriete serie of film, dan vind je die daar terug. De database is vrij uitgebreid, naast de topfavorieten zoals Fifty Shades vind je er ook hits tussen uit eigen land zoals de Luizenmoeder. Vervolgens kan je kiezen voor ‘kijken’, ‘wil kijken’ voor als je op zoek bent naar iemand om samen mee te kijken of ‘gekeken’, daarnaast kan je kiezen of het wel of geen aanrader is. Je moet echter wel een keuze maken. Je kan dus kiezen om er een activiteit van te maken of er een soort korte review bij te schrijven.

Books

In samenwerking met iBooks vind je hier een overzicht met titels boeken, wederom de populairste titels of een zoekfunctie om zelf te zoeken. Vervolgens kan je kiezen voor ‘aan het lezen’ of ‘gelezen’ en wel of geen aanrader.

Places

Tot slot kan je een plaats toevoegen aan je overzicht. Dit gaat in samenwerking met foursquare. Je kan hier zoeken naar de plaats waar je nu bent, met behulp van je plaatsbepaling geeft hij een aantal suggesties aan maar soms kan het toch even zoeken zijn naar de juiste locatie. Je hebt ook een kaart waarop je kan zoeken. Vervolgens kan je dit voorzien van een tekst en of het wel of geen aanbeveling is, of dat je er op dat moment bent of graag heen wil. Als je dus graag droomt; kan je hier al je dromen met anderen delen ;-)

Nadat je de content hebt ‘geschreven’ kan je kiezen voor welk van de vier groepen deze content zichtbaar is, met de volgers als vierde groep. Daar onder zie je ook een Facebook- en Twitterlogo. Je kan de content dus ook doorplaatsen op deze social media. Ongeacht welke vorm van content je deelt; je kan overal een tekst bij delen waar in principe geen limiet aan zit. Hierin lijkt het meer op Instagram en Facebook omdat je niet alleen een tekst kan delen, maar hij wel vergezeld is van minimaal een foto. Hierin is het ook mogelijk om anderen te taggen met @naam gebruiker of een hashtag te gebruiken.

Follow of connect?

Helaas is het nog niet mogelijk om via andere social media bekenden op te zoeken. Als je lid wordt kan je eenmalig uit een lijst kiezen, de rest moet je zelf opzoeken. Dit kan bijvoorbeeld via interessante hashtags, of via de vrienden van mensen die je kent. Als je iemand bent gaan volgen zie je ook de content uit het verleden in je tijdlijn verschijnen. Er zijn twee manieren om een link te leggen met iemand anders; Follow of Connect?

Follow

Om iemand te volgen hoef je geen toestemming te vragen. Je kan (voor zover bekend) zoveel profielen volgen als je wil. Die persoon krijgt daar wel een melding te van en op je profielpagina is zichtbaar hoeveel mensen jou volgen en hoeveel profielen jij volgt. Er kan ook doorgeklikt worden om te zien wie dat zijn. Via de instellingen kan je ervoor kiezen dat anderen je niet mogen volgen. Die optie wordt dan niet zichtbaar achter je naam. Je kan er dus niet zoals bij Instagram, wel een verzoek voor indienen. Alleen als die persoon jou benadert kan dat.

Connect

Daarnaast kan je kiezen voor ‘connect’. Je kunt de anderen classificeren in drie groepen “goede vriend”, “vriend” of “kennis”. Je bepaalt zelf in welke groep de ander terecht komt. Dat is niet zichtbaar voor de ander, maar alleen voor jezelf. Je zou in theorie dus daar ook andere groepjes voor kunnen maken, met bijvoorbeeld ‘andere moeders van het schoolplein’, ‘collega’s en familie’ en ‘beste vrienden’. Het is jammer dat je niet zoals bij Google+ de groepsnamen kan wijzigen. Wel in een soort hiërarchie aangezien je kan kiezen bij het content delen tussen alleen de kleinste groep, de schil daaromheen, alle drie de schillen of iedereen (dus ook de volgers). Het is niet alleen niet zichtbaar voor de ander in welke groep die persoon zit, het is ook niet zichtbaar voor een derde om te zien met wie jij een connectie hebt. Die persoon staat niet in de lijst met follow en de connecties zijn alleen voor jou als profieleigenaar zichtbaar.

Als je graag je privacy wilt bewaken is dit dus een betere optie, omdat je relaties niet zichtbaar zijn en je je content specifiek voor een bepaalde groep beschikbaar kan maken. Daarnaast ben je alleen met connecties in staat om te chatten.

Wat wordt het?

De vraag is echter; wat kies je nu? Follow of connect? Persoonlijk kies ik dus liever voor een follow; dat is vrijblijvender. Daarnaast kan het ook strategisch interessanter zijn omdat anderen je profiel dan sneller tegenkomen als volger of gevolgde bij anderen en dat als connectie niet het geval is. Een connection doe ik alleen als ik die persoon in real life heb gezien of gesproken, ongeacht welke categorie dat is. Het ligt er dus maar net aan wat je zelf prettiger vindt.

Hoe kan ik iemand anders ontvolgen?

Wil je iemand weer ontvolgen om wat voor reden dan ook? Bijvoorbeeld omdat je eerst vooral connecties bent aangegaan, maar toch liever volgers hebt. Ontvolgen doe je door nog een keer op het volgknopje te klikken. Daarmee ontvolg je de ander. Wil je de connectie met een ander verwijderen? Rechtsonderin vind je drie puntjes waarmee je in een kort menu komt. Daar kan je kiezen voor disconnect om een connectie te verwijderen.

Ook kan je hier kiezen voor filter posts waarbij je kan kiezen welke soort content je wel of niet van de ander wil zien. Block this user om de ander te blokkeren en introduce user om het profiel van een ander op jouw profiel te delen. Bijvoorbeeld om elkaar aan meer volgers te helpen of een soort ‘follow friday’.

Hoe kan ik me weer afmelden en account verwijderen?

Zoals ik al aangaf in de inleiding is er een hoop te doen over deze nieuwe app. Zo is de CEO van het bedrijf  in een vorige functie een omstreden verleden hebben. Ook zijn er verhalen dat je content en foto’s eigendom worden van Russische bedrijven. Zeker bij persoonlijke content en foto’s van kinderen wil je dat natuurlijk graag voorkomen. Zelf claimen ze alleen je naam, telefoonnummer en emailadres te nemen voor de registratie. Daarna zouden er wel gebruikersstatistieken van de app worden verzameld. Data zou echter alleen met goedkeuring van de gebruiker worden gedeeld. Wat er waar is zal binnenkort vast wel duidelijker worden.

Wil je je afmelden moet ik je helaas teleurstellen. Je kan niet zelf je profiel verwijderen. Wel is het mogelijk om een verzoek in te dienen om je profiel te laten verwijderen. Een makkelijkere manier om je profiel te verwijderen zou er in de toekomst wel aan toegevoegd worden. Het zou echter zo zijn dat zelfs na verwijderen bepaalde gegevens op de server bewaard blijven.

Wat zijn mijn ervaringen?

Mijn eerste ervaring was echt drama. Het lukte me gewoon niet om me aan te melden, ik bleef maar foutmeldingen krijgen dat mijn bevestigingscode niet klopte en dergelijke. Toen ik hoorde van iemand dat de app veel problemen had heb ik het laten liggen en later die dag weer geprobeerd. Ik had ondertussen wel het ‘welkom’-mailtje gekregen en bleek toen opeens ingelogd.

Ik heb het nu een paar dagen geprobeerd en in het begin is het even wennen, maar eigenlijk wijst alles zich vanzelf wel. De app is vrij logisch opgebouwd en als je in het begin wat rond klikt krijg je het vrij snel onder de knie. Op het startscherm vind je meteen het plusje om zelf content te delen en dat wijst zich ook makkelijk. Het volgen of connecten vond ik in het begin een beetje verwarrend, waardoor ik eerst een aantal uitnodigingen heb geaccepteerd, maar dit later toch weer heb verwijderd en in plaats daarvan ben gaan volgen.

Het fijne van deze app is dat het niet alleen social media is waar je wel een linkje kan delen tenzij in de biografie of als je meer dan 10.000 volgers hebt. Maar dat het niet draait om het picture perfect met de perfecte feed waarbij alle foto’s op elkaar afgestemd zijn en in een bepaalde volgorde zijn geplaatst om er visueel zo aantrekkelijk mogelijk uit te zien. Het is meer een soort netwerk van vrienden waarvan je tips krijgt; bijvoorbeeld van handige restaurants in een bepaalde stad, welke boeken je moet lezen, interessante content om te delen, goede muziek etc. Naast het sociale aspect waarbij je elkaar volgt kan je hier ook geïnspireerd door raken.

Daarnaast is het een enorm voordeel dat er in de feed geen algoritme wordt toegepast. Je blijft zelf in control over wat er wordt vertoond, aangezien je per volgende profiel je kan aangeven welke soort content je wel of niet wil zien. Zit je niet te wachten op muziek of filmpjes, dan kan je dat eenvoudig uitschakelen. Als iemand te actief wordt in delen kan je zelfs alle vinkjes verwijderen zonder dat je in theorie de persoon hoeft te ‘ontvolgen’.

Minder is het dat de app vrij traag is. De eerste dag kwam ik er gewoon niet door. ’s Nachts toen het rustiger werd ging het wel beter. Daarna ging het overdag ook wel iets beter, de app blijft regelmatig hangen en je moet geduld hebben maar het werkt nu wel en je kan rustig rondsurfen. Als je de melding krijgt ‘this stream is empty’ moet je dan een paar seconden wachten tot de feed wel geladen wordt en je naar beneden kan scrollen om te zien wat die persoon al gedeeld heeft.

En het lijkt erop alsof de app ontworpen is met het idee dat alles op hun platform moet plaatsvinden. Van muziek luisteren tot dingen kopen zonder de app te verlaten. Klinkt erg fijn maar ook als het gaat om linkjes hoeven lezers niet door te klikken maar wordt je artikel geframed. Dat hebben we eerder gezien bij bloglovin waar je er gelukkig wat aan kan doen en tegen ze kan gaan werken.

In de toekomst zou ik het fijn vinden als de app ook wordt aangesloten bij andere netwerken. Nu kan je content al wel delen op Facebook en Twitter. Maar het zou als blogger ook wel makkelijk zijn als ik content daar direct op zou kunnen delen zoals ik nu ook op Facebook en Twitter kan. Daarnaast zou het fijn zijn als je je reacties kan bewerken of verwijderen of een poll kan opzetten. Of reacties van anderen, zeker als dat trollen zijn.

Vero in de toekomst?

Het is nu afwachten of Vero zo populair blijft en zijn positie als een van de top 10 populairste apps blijft behouden, of dat dat nadat er mensen voor moeten gaan betalen verandert. De animo voor betaalde apps is toch minder, terwijl aan de andere kant als je het gevoel hebt je er te moeten zitten de drempel lager wordt. Ik ben ook heel nieuwsgierig of er in de toekomst niet toch een of ander algoritme wordt ingevoerd. Momenteel is het ook echt een app, ik ben benieuwd of er een desktopvariant van gaat komen.

Heb jij al een account op Vero?

Vero; de nieuwste social media app die de strijd aan gaat met Facebook en Instagram. Zonder algoritme of reclame, maar om diverse soorten content te delen. Moet je nu wel of geen lid worden vanwege de omstreden eigenaar, hoe werkt het, wat is het verschil tussen connect en volgen en hoe zit het met het verwijderen van je profiel? - Mamaliefde.nl

Linda

Publisher at Mamaliefde
Linda is oprichter van Mamaliefde.nl, getrouwd en moeder van een koningskoppel bestaande uit een self-proclaimed prinses en een nieuwsgierige zoon. Met een achtergrond als pedagoge is ze op de hoogte van de theorie, maar weet ze ook dat dat in de praktijk als moeder soms net iets anders kan zitten. Het liefste reist ze de hele wereld over, ze heeft een zwak voor kwalitatief speelgoed en probeert de vele uurtjes werken te compenseren met quality time doorbrengen met het gezin. Daarom ook dat dat haar favoriete onderwerpen zijn om over te schrijven. Altijd in voor een spontane actie.
mamaliefde@gmail.com'