Voor de echte paardenliefhebbers is er nu ook een nieuwe game die een musthave is voor de echte paardenliefhebsters (of hebbers), namelijk My Little Riding Champion van BigBen. Een spel waarin je samen met de hoofdrolspeelster op avontuur gaat. De paardenclub heeft jouw hulp nodig om de volgende grote wedstrijd te winnen. Kies je lievelingspaard, train samen en win medailles voor je club! Schep een band door je paard goed te verzorgen en maak prachtige ritten op het platteland. Volbreng samen met je paard missies en verdien nieuwe outfits en uitrusting voor jullie allebei. Wij hebben deze getest op de Nintendo Switch, maar hij is ook beschikbaar voor de Xbox one en PS4.

In het begin is het even inkomen, waar het hoesje ook Franstalige en Nederlandstalige teksten laat zien kan ik nergens een optie vinden om de taal van de game aan te passen. Voor mij geen probleem, maar voor dochterlief is het in het Nederlands toch een stuk beter te volgen. Zeker omdat je anders toch een groot deel van de verhaallijn mist. Niet dat dat voor haar uitmaakt, want in no-time heeft ze door hoe het werkt. Je wordt stap voor stap meegenomen en krijgt uitleg hoe alles werkt. Hoe je moet bewegen, interactie moet aangaan met andere personen of voorwerpen en je wordt meegenomen in de training. Zo oefen je met hardlopen, hoe je je paard moet verzorgen en leer je ook om te springen. Eigenlijk alles wat je normaal bij een paard ook moet doen.

Dochter vermaakt zich prima in deze wereld en gaat overal op ontdekking uit. Zo weet ze al snel dat ze het huis in kan, waar de stallen zijn en dat je door het water kan lopen. Stap voor stap legt ze haar training af, totdat ze bij de springtraining komt. Daar loopt ze toch wel een beetje vast zodat ze afhaakt en verder rond dwaalt. Ik neem het even over, zodat ze verder kan gaan met de introductie maar het springen blijkt nog best lastig. Na een paar pogingen maak ik uiteindelijk een rondje zonder fouten maar een tweede keer wil niet echt. Helemaal omdat het paard daarna moe begint te worden en we niet weten waar we hem kunnen laten ‘slapen’ of eten kunnen geven. Dus beginnen we het spel maar opnieuw ;-) Zij vindt het in ieder geval een geweldig spel en ook al is dat niet helemaal volgens de ‘verhaallijn’, maakt dat niets uit.

Ook later vraagt ze weer of ze mag ‘paardrijden’, dit is toch haar favoriete spel voor op de Nintendo Switch. En één die ze vrij zelfstandig kan spelen, ook al snapt ze de taal niet.

Linda

Publisher at Mamaliefde
Linda is oprichter van Mamaliefde.nl, getrouwd en moeder van een koningskoppel bestaande uit een self-proclaimed prinses en een nieuwsgierige zoon. Met een achtergrond als pedagoge is ze op de hoogte van de theorie, maar weet ze ook dat dat in de praktijk als moeder soms net iets anders kan zitten. Het liefste reist ze de hele wereld over, ze heeft een zwak voor kwalitatief speelgoed en probeert de vele uurtjes werken te compenseren met quality time doorbrengen met het gezin. Daarom ook dat dat haar favoriete onderwerpen zijn om over te schrijven. Altijd in voor een spontane actie.