Het is alweer 25 jaar geleden dat het spel “ De Legend of Zelda: Link’s Awakening verscheen op Gameboy. De kinderen van nu kennen deze versie niet en de Gameboy lijkt inmiddels wel antiek. Zelf was ik als klein meisje helemaal gelukkig met mijn Gameboy en deze ging dan ook overal mee naar toe, het spel Zelda speelde ik toen met plezier. Bij het horen dat er een remake is gemaakt speciaal voor de Nintendo Switch, voelde ik toch wel een stukje jeugdsentiment. Het is de bedoeling dat je Link helpt ontsnappen van een vreemd eiland. Maak vrienden, vecht tegen de vijanden en ga op onderzoek in klassieke avontuur, maar in een modern jasje!

De Legend of Zelda: Link’s Awakenings

Link belandt na een flinke storm op een mysterieus eiland met heel eigenaardige inwoners. Om weer naar huis te kunnen zal Link op zoek moeten naar magische instrumenten om zo de slapende windvis te laten ontwaken. De muziekinstrumenten zijn goed verstopt en om deze te vinden zal hij verschillende kerkers moeten doorkruisen, die zich op het eiland bevinden. Deze kerkers lijken op een doolhof en Link zal ze kamer voor kamer door moeten. Je zal hier puzzels moeten oplossen, valstrikken moeten ontwijken en monsters moeten verslaan. Onderweg moet Link voorwerpen verzamelen waardoor hij meer van het eiland kan ontdekken en verschillende mysteries kan oplossen. Sommige voorwerpen kun je ruilen met de bevolking en deze geven je dan weer iets bruikbaars terug.

Onze ervaringen

Na het nu een tijdje gespeeld te hebben, kunnen we hier in huis zeggen dat we fan zijn. Wat een ontzettend leuk spel! Voor mijn zoon van 10 is het nu zeker zijn favoriete spel. Wanneer hij op de Switch mag dan gaat hij verder met dit leuke spel. Het spel ziet er geweldig uit en is mooi vormgegeven. Wat ik als Mario-fan erg leuk vind is dat er bekende figuren in het spel voorkomen zoals de Goomba en Bowwow. Het is een leuke link met de Mario-spellen.

In het spel ga je op ontdekking en door “ samen te werken” met de lokale bevolking kom je steeds een stapje verder. Er zijn leuke toevoegingen in het spel zoals bijvoorbeeld de speelhal of de visvijver. Mocht je even vastlopen in het spel kun je naar de telefoonboom en wellicht word je dan verder geholpen?! Ook mijn zoon van 6 vindt het een superleuk spel, omdat hij nog niet echt kan lezen is het wel belangrijk voor hem dat er een lezer bij zit om hem te vertellen wat hij precies moet doen. Als je weet wat je moet doen, dan is het spel makkelijk in gebruik! Al moet je af en toe wel geduld hebben als je even de weg kwijt bent of even niet verder komt. Maar is dat niet met elk spel?

Wat is jouw favoriete spel op de Nintendo Switch?

Deze review is geschreven door Xenia van LifebyXenia