Interactief speelgoed, spelletjes en robots om te leren programmeren / coderen, thuis en op school

De wereld wordt steeds digitaler, of je het nu hebt over computers die recht spreken, of die bepalen of een juf wel / niet ontslagen wordt, tot en met het werken met robots die steeds meer werk van mensen overnemen zodat de werknemers omgeschoold moeten worden om die robots te kunnen besturen / controleren. We zitten ook met zijn alleen steeds vaker en langer achter een schermpje, en dat zal dus ook voor de nieuwe generatie gelden. Daarom vind ik het belangrijk dat mijn kinderen al op jonge leeftijd leren hiermee om te gaan en ook deze manier van denken begrijpen. Zelf hebben we daarom ook meerdere van onderstaande items in huis, zoals de Doc, Meccanoid, Co-de-Rups en Osmo coding en oefenen ze op school met de bee-bot.

Lees ook: Populairste speelgoed trends, hypes en rages 2018

Generation Z

Generation Z groeit op met robots. Voor hen zal het straks de gewoonste zaak van de wereld zijn. De kinderen van vandaag zijn er al aan gewend dat hun ouders via hun gadgets communiceren en devices met handgebaren ‘besturen’. Hierdoor leren onze kinderen dat je op veel verschillende manieren met apparaten kunt communiceren. Het gevolg hiervan is dat ze een heel andere perceptie krijgen van technologie. Technologie is voor veel kinderen vanzelfsprekend, alleen begrijpen ze niet altijd hoe de software in elkaar steekt. Daarom is het ook heel belangrijk voor ze om te leren coderen, om zo ook betere kansen te krijgen op de arbeidsmarkt. Gelukkig is er steeds meer speelgoed dat kinderen hierbij kan helpen, op school zoals met de bee-bots maar ook voor thuis en in verschillende prijsklassen en voor verschillende leeftijden. Tijd dus voor een overzicht van dit speelgoed en voor welke leeftijd het geschikt is.

Er kleeft ook een nadeel aan deze technologische ontwikkelingen. Zo ontstaan er uitdagingen rond de lichamelijke conditie van de kinderen en er ontstaan ook problemen met de fijne motoriek – simpelweg omdat ze niet meer leren hoe je kleurpotloden gebruikt of hoe je met blokken speelt.

Coderen / programmeren speelgoed voor peuters

Co-De-Rups Fisher Price

Met Co-de-Rups leren de allerkleinsten spelenderwijs programmeren.  Co-de-Rups is een van de nieuwere educatieve speeltjes van Fisher-Price en winnaar van Speelgoed van het Jaar 2016. Dit speelgoed gaat een stap verder dan het leren van ABC’s en 1-2-3-‘s: het leert kinderen zelfstandig denken. Het stimuleert vaardigheden voor de 21ste eeuw, zoals nieuwsgierigheid, experimenteren en probleemoplossing op manieren die kinderen nog niet kenden. Je kleintje ontdekt spelenderwijs steeds weer nieuwe mogelijkheden. Ze leren oorzaak en gevolg. Stimuleert de leergierigheid, nu en later.

Jongere kinderen zullen al veel plezier beleven aan het verwisselen van de segmenten en te ontdekken dat de rups zich dan anders gaat bewegen. Oudere kinderen zullen gaan experimenteren om uit te zoeken hoe ze zelf het gedrag van de rups kunnen sturen. Dat vraagt uitproberen, waarnemen, en goed nadenken over wat elk segment bijdraagt aan het bewegen van de rups.

Co-de-Rups stimuleert het abstract en technisch redeneervermogen. Het leert een kind veronderstellingen te maken over de functie van de verschillende segmenten en door experimenteren te kijken of de veronderstelling juist was of niet. Vervolgens kan het kind de verworven kennis gebruiken om het gedrag van de rups naar zijn/haar hand te zetten – in feite te programmeren.

Experimenteren gaat vaak met vallen en opstaan, en kan dus ook tot frustraties leiden wanneer niet alles verloopt als gepland. Vooral bij jongere kinderen zal een stuk begeleiding door een ouder af en toe nodig zijn. Dit speelgoed zal waarschijnlijk ook het oorzakelijk redeneervermogen op andere terreinen bevorderen. Vooral kinderen die graag technische zaken doorgronden zullen aan Co-de-Rups – ook na 5 jaar – veel plezier kunnen beleven.

Meer informatie vind je hier.

Lees ook: Review co-de-rups Fisher-Price; coderen met kinderen

Coderen / programmeren speelgoed voor kleuters

Cubetto – Primo Toys

Cubetto laat kinderen vanaf 3 jaar kennismaken met programmeren op een heel bijzondere manier. Deze vriendelijke robot is gemaakt van hout, ideaal dus voor ouders die liever geen plastic speelgoed willen, maar wel hun kind willen voorbereiden en leren programmeren. Hiervoor heb je geen schermen nodig. Cubetto bestaat uit een houten robot, een speelbord en plastic blokken. Door de kleurrijke blokken in het speelbord te plaatsen laat je de Cubetto de door jou bepaalde route rijden. E robot reageert dus op hoe de kinderen de blokjes neerzetten op het bord. Er worden geen letters gebruikt dus iedereen kan meedoen zonder te hoeven lezen.

Je kunt het spel op een heleboel manieren spelen en steeds een nieuwe uitdaging toevoegen. De makers van Cubetto wilden een concrete programmeertaal maken dat ieder kind, ongeacht de taal, waar ook ter wereld kan oppikken en meteen kan beginnen. Het design is ook ‘genderneutraal’ en kan voor zowel meisjes als jongens tussen de drie en de vijf jaar worden gebruikt.

Het leuke van Cubetto is dat er ook een soort uitbreidingsets mogelijk zijn zoals de ruimteavonturen set waarmee je de Cubetto meeneemt de ruimte in.

Meer informatie vind je hier.

Bee-bot It’s

De Bee-Bot is een kindvriendelijke robot in de vorm van een bij. Kinderen kunnen de robot bedienen met de zeven knoppen op zijn rug. Om van punt A naar punt B te komen moet hij de Bee-Bot van tevoren de juiste commando’s geven. Bijvoorbeeld twee stappen vooruit, een keer naar rechtsdraaien en dan weer een stap vooruit. De robot onthoudt tot veertig stappen en kan zo uiteenlopende opdrachten uitvoeren.

In verschillende opdrachten laten kinderen de Bee-Bot een parcours op variërende matten afleggen. Er zijn diverse matten op de markt met de meest uiteenlopende opdrachten. Ook met taal-, lees-, topografie-, verkeer- en techniekopdrachten. Ongeacht voor welk thema de Bee-Bot wordt ingezet, de uitdaging voor het kind is steeds om vooruit te denken. De complexiteit wordt bepaald door het niveau van de opdracht. Opdrachten met de Bee-Bot dragen bij aan een oefening in logisch denken en probleemoplossende vaardigheden. De kinderen maken een plan, testen en evalueren en wijzigen het programma als dat nodig is.

Meer informatie vind je hier.

DOC Educatief pratende robot – Clementoni

Deze sprekende, educatieve robot van Clementoni leert kinderen spelenderwijs programmeren en brengt ze zo in aanraking met de moderne robotica en is genomineerd voor Speelgoed van het Jaar 2017. Met deze robot kan je op verschillende niveaus een spel spelen zodat het interessant is voor jong en oud. De robot kan geprogrammeerd worden om vrij rond te dolen of voorgeprogrammeerde routes op de speelkaarten te volgen en opdrachten te vervullen. Zo leren kinderen in perspectief en logisch na te denken en krijgen ruimtelijk inzicht. Het speelbord heeft een makkelijke en een moeilijke kant en kan je als een puzzel in elkaar zetten. De robot is ook zonder mat te gebruiken.

DOC is een robot met een grappig stemmetje, die met een aantal knoppen op zijn hoofd geprogrammeerd kan worden om op een spelbord een bepaalde route af te leggen. Er zijn twee soorten opdrachtenkaartjes. Op de makkelijke kaartjes wordt behalve de bestemming aangegeven welke stappen ingetoetst moeten worden: fijn voor de jongere kinderen en beginners om de principes aan te leren. De moeilijkere kaartjes geven alleen de eindbestemming en eventueel een tussendoel, en moet het kind zelf de verschillende stappen bedenken in intoetsen. Het programmeren moet gebeuren vanuit de positie van de robot, dus het kind moet zich kunnen verplaatsen in het perspectief van de robot, waardoor (technisch) perspectief nemen gestimuleerd wordt.

DOC heeft een spelelement en leent zich goed om met meerdere kinderen te spelen, die elkaar ook kunnen helpen. Een eerste kennismaking met de beginselen van programmeren. Goed voor de ontwikkeling van logisch, sequentieel denken, perspectief nemen en ruimtelijk denken. DOC biedt verschillende moeilijkheidsgraden, waardoor het voor kinderen van verschillende leeftijden leuk blijft om te spelen.

Meer informatie vind je hier.

Botley

Engageer en inspireer jonge leerlingen in STEM met codeerrobot Botley. Deze robot van de nieuwste generatie is 100% schermvrij en vormt een ideale introductie tot coderen. De uitgebreide kit biedt talloze manieren om de codeerrobot te programmeren en te gebruiken. Géén smartphone of tablet vereist!

  • Botley stimuleert kinderen vanaf vijf jaar tot een basisvorm van codering met behulp van logica en codering in stappen.
  • Het aanmoedigen van vroege programmeervaardigheden helpt jonge leerlingen bij het kritisch leren denken en bij het oplossen van problemen.
  • Kinderen kunnen Botley eenvoudig programmeren om verschillende acties uit te voeren: ga vooruit (stap voor stap), sla linksaf, sla rechtsaf, achteruit (één stap per keer), detecteer object, vermijd object, maak een geluid, loop, om een stap of een reeks stappen te herhalen. In één reeks kan je maximaal 80 stappen programmeren, Nadat een reeks is geprogrammeerd, druk je op verzenden en zie je Botley bewegen!
  • Introduceer slimme logica met de objectdetectiefunctie
  • Botley heeft een speciale sensor aan de onderkant; teken een dikke zwarte lijn en kijk hoe Botley deze volgt.
  • Moedig kinderen aan om de codekaarten in de gewenste volgorde te leggen voordat Botley wordt geprogrammeerd. Dit zal kinderen helpen bij het plannen en visualiseren van Botley’s route
  • Afneembare robotarmen zorgen ervoor dat Botley objecten kan verplaatsen. Waarom niet Botley programmeren om een bal het doel in te manoeuvreren?

De Botley set wordt geleverd met alles wat je nodig hebt om hindernisbanen te creëren voor eindeloos veel speelplezier: Botley de codeerbare robot, gebruiksvriendelijke afstandsbediening, afneembare robotarmen, 40 codeerkaarten, zes borden, een vel met stickers voor maatwerk, een verscheidenheid aan accessoires om obstakels en activiteiten voor Botley te creëren: acht stokken, twaalf kubussen, twee kegels, twee vlaggen, twee ballen en een doel.

Meer informatie vind je hier.

Coderen / programmeren speelgoed voor onderbouw

Mind Designer Robot

Mind Designer is de nieuwe intelligente robot die het kind leert coderen en tekenen en begeleidt op een gemakkelijke en leuke manier naar de ontdekking van rekenkunde en meetkunde. Met de innovatieve geïntegreerde spraakherkenning voert Mind de opdrachten uit die het kind hem geeft. Dankzij de exclusieve gratis App of Mind Designer, kun je in het codeergebied ervaren hoe je blokken programmeert, eenvoudige en meer complexe vormen maakt en ze in gedachten hebt geschetst. Bovendien kun je in het tekengebied uit de vrije hand tekenen en je werken dankzij Mind tot leven zien komen. Met het rekenbord kan Mind geprogrammeerd worden om operaties uit te voeren en met het robotachtige labyrint kunnen kinderen leuke missies oplossen, hun logische vaardigheden ontwikkelen.

Meer informatie vind je hier.

Lees ook: Mind designer robot review

Coding Awbie – Osmo

Osmo is een spelsysteem dat creativiteit en probleemoplossende vaardigheden bij kinderen stimuleert door middel van spelletjes op de iPad. Met Osmo Coding wordt programmeren op een leuke en bereikbare manier uitgelegd! Kinderen navigeren het karakter Awbie door zijn magische wereld en leren echte programmeerconcepten toe te passen door de Osmo Coding spelblokjes met elkaar te linken, te laten repeteren en te voorzien van ‘als/of’ acties. Zo gebruiken ze programmeerbare commando’s op een speelse wijze in een episch avontuur vol aardbeien. Deze probleem oplossende commando’s worden beloond met aardbeien, taarten en toegang tot nieuwe avonturen. Kinderen leren op een leuke manier spelenderwijs met de basisprincipes van het programmeren te werken. Door kinderen te helpen programmeer skills te ontwikkelen krijgen ze meer zelfvertrouwen die ze voorbereid op een toenemende digitale wereld. iPad niet bijgesloten.

Meer informatie vind je hier.

Lees ook: Coderen met Osmo coding op de ipad

Program a robot – Silverlit

Deze Program a Bot RC Robot van Silverlit is een grote Robot met een infrarood remote control. Deze stoere robot heeft ca. 36 programmeerbare functies. Hij kan vooruit en achteruit lopen, de grijparmen kunnen afzonderlijk geheel bewegen en een bal schoppen. Daarnaast heeft deze Program a Bot ook een ingebouwde sensor dat voorkomt dat ‘ie ergens tegenaan botst. De robotfamilie communiceert met elkaar. Ook deze robot is genomineerd voor Speelgoed van het Jaar in 2017.

Meer informatie vind je hier.

Lees ook: Silverlit Robot Kombat (battle robots)

Ozobot Bit 2.0

De interessante en educatieve Ozobot kan geprogrammeerd worden door middel van kleuren, lijnen en basisprogrammeertaal. Door lijnen te tekenen in verschillende kleuren en maak verschillende kleurcodes waardoor Ozobot verschillende commando’s uitvoert. Er worden allemaal handige en leuke dingen meegeleverd, denk aan: Een setje stiften, 20 uitdagende activiteiten, verschillende skins, statische codestickers, pop-upvormen en stickers voor je Ozobot, en nog veel meer.

Ook kan je dankzij Ozoblockly in een Scratch omgeving Ozobot programmeren in verschillende moeilijkheidsniveau’s. Niet alleen op papier kun je Ozobot van alles laten uitvoeren: ook op een tablet zijn er eindeloze programmeermogelijkheden! Download de gratis apps waar je Ozobot mee samenwerkt en teken op je app, of: laat je robot dansen zonder dat je ook maar iets hoeft te tekenen! Er zijn eindeloze mogelijkheden voor urenlang programmeer- en codeervermaak. Dankzij al het beschikbare lesmateriaal is Ozobot niet alleen leuk voor thuis, maar ook uitermate geschikt voor gebruik in de klas.

Meer informatie vind je hier.

Lees ook: Leren coderen met Scratch

Lego Boost

Breng je LEGO creaties tot leven met de LEGO BOOST Creatieve gereedschapskist, een leuke en eenvoudige manier voor bouwers vanaf 7 jaar om de basisprincipes van programmeren, techniek en robotica te leren. Met LEGO BOOST leren kinderen van alles over herhalingen en variabelen, het verbetert hun STEM- en creatieve probleemoplossingsvaardigheden en het ontwikkelt hun fantasie wanneer ze schakelen tussen begeleid spelen en spelen met een open einde.

Zet Vernie, jouw eigen robotvriend die kan praten, in elkaar en bouw hem precies zoals jij wilt! Je kunt zijn gedrag coderen en leuke activiteiten uitvoeren met de inbegrepen speelmat. Wanneer je tegen Vernie de Robot praat zal hij met gezichtsuitdrukkingen reageren die zijn humeur uitbeelden. Met zijn grote rupsbanden kan Vernie de Robot met verschillende snelheden in alle richtingen bewegen. Daarnaast kan Vernie ook afstanden inschatten, gebaren met zijn handen maken en accessoires vastpakken en meenemen. Vanaf de schieter op zijn schouder kun je pijltjes afvuren op het bijbehorende doel! Je kunt het veermechanisme van de schieter activeren door Vernies hoofd rond te draaien.

Naast Vernie de Robot kun je ook nog 4 andere modellen in elkaar zetten met LEGO BOOST, welke allemaal te bedienen zijn met je tablet of smartphone.

Meer informatie vind je hier.

Jewelbot bracelet

Een heel origineel programmeerbaar sieraad zijn de Jewelbots vriendschapsarmbandjes. Om deze armbandjes te kunnen programmeren heb je alleen elementaire engineering logica nodig. De bloemetjes kunnen met elkaar communiceren en met behulp van een speciale app kunnen de dames de bloemen zo programmeren dat ze oplichten of trillen wanneer hun beste vriendinnen in de buurt zijn. Vriendinnen kunnen hun armbandjes zo programmeren dat ze allemaal in dezelfde regenboogkleuren oplichten en berichten kunnen verzenden. Jongedames vanaf 9 jaar kunnen de bloemetjes op hun Jewelbot armbandjes helemaal zelfstandig programmeren. Je kunt de Jewelbots ​​ook een heleboel andere dingen laten doen – de enige beperking is de nieuwsgierigheid, fantasie en creativiteit van de draagster. De Jewelbots zijn verbonden via een Bluetooth netwerk waardoor mobiele telefoons of een Wi-Fi verbinding niet nodig is.

Jewelbots zijn gemaakt door JavaScript ontwikkelaar Sara Chipps en mode-tech ondernemer Brooke Mooreland om de jonge meisjes van Generatie Z kennis te laten maken met de wereld van de technologie en STEM toegankelijker te maken. De combinatie van technologie, vriendschap en mode stimuleren meisjes om hun creativiteit te gebruiken en tegelijkertijd leren ze belangrijke nieuwe vaardigheden waar ze jarenlang profijt van hebben.

Meer informatie vind je hier.

My First Robot

My First Robot geeft kinderen een introductie in de wereld van programmeren, waarbij schermtijd wordt gecombineerd met fysieke interacties. De My First Robot laat codering tot leven komen. De verschillende elementen van uw programmeerspel: Mijn First Robot Kit bevat een;

  • Powerbrain; het brein van uw robot stuurt alle energie en gegevens
  • een dubbele motor module voor extra snelheid en supersnelle bewegingen
  • twee bouwsteenadapters om Tinkerbots te combineren met LEGO® of andere bouwsystemen
  • diverse bouwstenen om uw snoep-uitvinder zijn speciale persoonlijkheid te geven.

Leer programmeren met mijn Eerste Robot app: Maak kennis met een slimme kleine robot die graag experimenteert in zijn laboratorium. Hier vinden ze snoepgoed creaties uit, zoals ui-popcorn en gloei in het donker drop. Ze hebben hulp nodig om het recept te vinden voor de ultieme roze suikerstroop! Terwijl je met de app speelt, doorloop je verschillende levels en worden er nieuwe bewegingen en geluiden ontgrendeld die de robot kan reproduceren. Een leuke manier om te leren om te programmeren.

De robot laat een beweging zien en reproduceer deze vervolgens met de codeblokken op het scherm of neem zijn bewegingen in eigen hand. Sleep en zet van codeblokken neer en kijk hoe uw robot uw code volgt. Nadat je alle levels onder de knie hebt, kom je in de Creatieve Modus waarbij u de robot vrij door de kamer kunt sturen.

Programmeren & Spelen: My First Robot brengt een handmatige bouw- en spelervaring naar de digitale wereld, waardoor kinderen de basis van computerprogrammering leren. Visueel programmeren slepen & neerzetten: Eenvoudige programmering voor kinderen om ze voor te bereiden op een wereld van programmeren. Combineer schermtijd & fysiek speelgoed: Plaats twee codeblokken op de app en kijk hoe de robot deze in het echte leven uitvoert.

Meer informatie vind je hier.

Coderen / programmeren speelgoed voor bovenbouw

mBot – Makeblock

mBot is een betaalbare, eenvoudig te gebruiken robot voor kinderen om ervaring op te doen met grafisch programmeren (met Scratch/mBlock), elektronica en robotica. Het is een alles-in-één-oplossing voor het leren over robotica en programmeren en ontworpen voor STEM-educatiedoeleinden. Je zet de robot in tien minuten in elkaar. Er zijn gratis lessen beschikbaar en dit wordt snel uitgebreid. Maak leuke projecten zoals muurontwijking, lijn volgen, spelen met andere mBots, of gebruik sensoren om spellen te doen in Scratch.

De elektronica is gebaseerd op het Arduino open-source platform. Er zijn twee programmeeromgevingen (mBlock (met blokken) en Arduino IDE). De robot heeft een bluetooth versie en is nadat deze in elkaar gezet is, direct te gebruiken met een speciale app voor tablets en smartphones. Hiermee is deze mBot versie bij uitstek geschikt om direct mee te spelen. Er is ook een versie beschikbaar met 2.4G module en USB-adapter, die geschikt is voor gebruik op school.

Meer informatie vind je hier.

Meccanoid Meccano

Met de Meccanoid G15 persoonlijke robot kan je de laatste ontwikkelingen in de robotica ervaren. Meccanoid G15 is je slimme vriend met spraakherkenning en zijn intelligentie wordt gevormd door jou! Hij vertelt grappen, speelt spelletjes en kent meer dan 1000 voorgeprogrammeerde zinnen en geestige opmerkingen. Je zet de Meccanoid gemakkelijk in elkaar door het bijbehorende gereedschap te gebruiken. Wanneer je klaar bent met het lichaam van Meccanoid en de batterijen hebt ingeplugd, zal het zijn Meccabrain gebruiken om je te begeleiden bij het aansluiten van zijn motoren. Zoals bij elk Meccanoproduct, kun je de onderdelen weer uit elkaar halen om er iets nieuws van te bouwen. Bouw Meccanoid om tot een dinosaurus, of wat je maar kunt bedenken. Met je verbeelding en 600 onderdelen om mee te bouwen zijn de mogelijkheden eindeloos!

Het programmeren van de Meccanoid G15 gaat gemakkelijk en intuïtief – je hebt er geen speciale vaardigheden voor nodig! Dankzij de Meccanoid’s Learned Intelligent Movement (LIM) -technologie, kun je zijn armen laten bewegen. Of praat met hem en Meccanoid registreert wat je doet en doet je na! Met 6 motoren om zijn armen, voeten en hoofd te controleren, kan Meccanoid G15 je verrassen met een aantal strakke moves terwijl zijn grote LED-ogen oplichten in meer dan 500 kleuropties!

Voor interactief plezier is er de Motion Capture functie van de Meccanoid-app, gratis voor je smartphone of tablet. Plaats die in Meccanoid, activeer de functie en verbaas je als Meccanoid al jouw acties weerspiegelt. Of swipe zelf over het scherm om Meccanoid te besturen en laat hem draaien en lopen hoe je zelf wilt!

Meer informatie vind je hier.

LEGO Mindstorms EV3

Lego Mindstorms is meer dan alleen bouwen met steentjes. Ontdek de creatieve mogelijkheden van LEGO Mindstorms EV3! Bouw de TRACK3R, R3PTAR, SPIK3R, EV3RSTORM en GRIPP3R robots  met behulp van de fantastische gratis EV3 programmeer-app op je tablet. Daarna kun je met de intuïtieve ‘drag-and-drop’ interface je robot laten praten, lopen en denken – en hem allerlei opdrachten laten uitvoeren.

Als je aan een nieuwe uitdaging toe bent, kun je de geavanceerde programmeermogelijkheden van de EV3 software onderzoeken op je pc en Mac, of je robot direct besturen met behulp van de gratis Robot Commander-app op je tablet of smartphone of via de bij elke set geleverde infrarood afstandsbediening.

Meer informatie vind je hier.

RoboMaker Clementoni

Ontdek de wereld van robots met deze geweldige technologieset. Meer dan 250 accessoires, waaronder 1 cybernetisch centrum, 3 elektromotoren, 2 IR-sensoren, 1 luidspreker en nog veel meer. Met de set kunnen 5 robots worden samengesteld, die handmatig of per app kunnen worden geprogrammeerd. De infraroodsensoren stellen de robots in staat objecten in hun omgeving te detecteren, ze op te pakken met de sensors van de sensoren en deze ergens anders te vervoeren.

Meer informatie vind je hier.

Code Master – Thinkfun

Kinderen kunnen de basis van het programmeren leren zonder een computer! In Code Master reist de Avatar naar een exotische wereld op zoek naar superkrachtige kristallen. Onderweg gebruiken de kinderen programmeervaardigheden om over de kaart te navigeren. De jonge programmeurs moeten heel goed nadenken, aangezien er maar één specifieke volgorde van handelen is. Als ze alle Kristallen hebben verzameld en de Poort hebben bereikt, winnen ze! De kinderen leren met dit avontuurlijke spel niet alleen programmeren, ze leren tijdens hun avonturen ook plannen, logisch redeneren en probleemoplossend denken.

Meer informatie vind je hier.

Hebben jullie ook programmeerbaar speelgoed in huis?

Linda

Publisher at Mamaliefde
Linda is oprichter van Mamaliefde.nl, getrouwd en moeder van een koningskoppel bestaande uit een self-proclaimed prinses en een nieuwsgierige zoon. Verslaafd aan chocola en sinds kort aan bloggen. Houdt van reizen, lekker eten en natuurlijk quality time doorbrengen met het gezin. Altijd in voor een spontane actie.
Summary
Review Date
Reviewed Item
Programmeren voor kinderen: De leukste robots, spelletjes en speelgoed om te leren coderen ook voor peuters en kleuters
Author Rating
51star1star1star1star1star

Comment ( 1 )

  • Dat is een heleboel leuks! Wij hebben de rups ook:) Kinderen vinden dat wel leuk he.

Enroll Your Words

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

To Top